Tijdens uw behandeling in het ziekenhuis komt u in contact met veel verschillende zorgverleners. Van onze medewerkers mag u verwachten dat zij hun best doen om u een deskundige behandeling en een goede verzorging te geven.
Onze wederzijdse verwachtingen zijn vastgelegd als ‘rechten en verwachtingen’.
Welke zijn uw patiëntenrechten?
- Recht op de beste dienstverlening (kwaliteitsvolle zorg)
- Recht om zelf je gezondheidszorgbeoefenaar te kiezen (vrije keuze)
- Recht op informatie over uw gezondheid
- Recht op toestemming voor behandeling en ingrepen (geïnformeerde toestemming)
- Recht op zorgvuldig bijgehouden patiëntendossier
- Recht op bescherming van de privacy
- Recht op pijnbehandeling
- Recht op klachtenbehandeling (via ombudsdienst)
- Recht op bijstand en vertegenwoordiging
Wat verwachten wij van u als patiënt?
- U geeft juiste informatie over uw identiteit.
- U verleent uw medewerking.
- U betaalt voor uw behandeling.
- U behandelt materialen met zorg.
- U leeft de huisregels na. (zie rubriek 'bezoekers' - 'huisregels en tips')
- U respecteert de zorgverleners en de medepatiënt.
- U draagt steeds uw identificatiebandje tot op het moment dat u het ziekenhuis hebt verlaten.