Rechten en plichten

Tijdens uw behandeling in het ziekenhuis komt u in contact met veel verschillende zorgverleners. Van onze medewerkers mag u verwachten dat zij hun best doen om u een deskundige behandeling en een goede verzorging te geven.

Onze wederzijdse verwachtingen zijn vastgelegd als ‘rechten en verwachtingen’.

Welke zijn uw patiëntenrechten?

  • De zorgverlener biedt u kwaliteitsvolle zorg.
  • De zorgverlener geeft u duidelijke en volledige informatie.
  • De zorgverlener respecteert uw privacy.
  • Als patiënt kiest u vrij uw zorgverlener.
  • Via de ombudsdienst hebt u toegang tot uw patiëntendossier.
  • U geeft toestemming voor een behandeling.
  • Recht op pijnbehandeling
  • U kan terecht bij de ombudsdienst.

Wat verwachten wij van u als patiënt?

  • U geeft juiste informatie over uw identiteit.
  • U verleent uw medewerking.
  • U betaalt voor uw behandeling.
  • U behandelt materialen met zorg.
  • U leeft de huisregels na. (zie rubriek 'bezoekers' - 'huisregels en tips')
  • U respecteert de zorgverleners en de medepatiënt.
  • U draagt steeds uw identificatiebandje tot op het moment dat u het ziekenhuis hebt verlaten.